Cagilari city view
Włochy (Italy)

Cagliari , powrót na Sardynię

Sardynię pierwszy raz odwiedziliśmy w 2021 roku, kiedy wymagane były jeszcze szczepienia i testy na COVID19. Wtedy większość czasu spędziliśmy na północno zachodnim krańcu wyspy w okolicach Alghero, tym razem, początkiem listopada 2022, udaliśmy się na południe do Cagliari. Czy coś nas zaskoczyło? Na pewno temperatura +23˚C, ale przede wszystkim odmienność tego miasta, zarówno w dzień, jak i w nocy oraz jego rozmiar. Cagliari, to nie jest małe włoskie miasteczko, do jakich przyzwyczailiśmy się na północy wyspy ale spore 150 tysięczne miasto z jego zaletami i wadami.

Widok z tarasu przy Via Santa Croce (niedaleko Wieży Słonia – Torre dell’Elefante)

Ale od początku, jak tu dotrzeć. My przylecieliśmy tanimi liniami Ryanair, prosto z Krakowa, a następnie, za jedyne 1,30 Euro dojechaliśmy pociągiem z lotniska, do centrum miast, na dworzec kolejowy. Jest to nie tylko najtańsza opcja ale i najszybsza, i najwygodniejsza (https://www.cagliari-airport.com/train.html). Alternatywą są autobusy lub TAXI. Minusem może się okazać czas kursowania pociągów, od 5 rano do 23 w nocy (co 20 minut) i tak mając lot powrotny o 5:45, musieliśmy wrócić o 4 rano na lotnisko TAXI, za jedyne 25 Euro (Uber nie działa, my skorzystaliśmy z aplikacji appTaxi do zamówienia taryfy ale często znajdziecie namiary na prywatny transport w miejscach noclegów).

Dworzec w Cagliari

Co do noclegów, każdy znajcie coś dla siebie, my skorzystaliśmy z oferty Booking i wybraliśmy obiekt Bed&Breakfast Al Corso, Cagliari – aktualne ceny na rok 2022 (booking.com) – zdecydowanie polecamy jeśli nie planujesz gotować na miejscu to idealny wybór, niedaleko dworca i głównego deptaku starego miasta.